trečiadienis, rugpjūčio 29, 2007

AR DAR ATSIMENI ŽODĮ -FOLKLORAS?





"Skauda galvelį negalio,
Sopa širdelį neskelio.
Aš paprašiau savo tėvelia
Šalcynia undenelia atsigert."
Daug kas žino visas tas dainuškas kaip "ant kalno mūrai","alaus,alaus", "aš kanapį sėjau"(ir pan.),taip sakant folklorišką "popsą",bet ar kas nors susimąsto apie TIKRAS mūsų tautos dainas,raudas,sutartines...
Šių laikų jaunimas numoja ranka į savo šaknis. Dabar Juos pakerėjo pigus rusiškas popsas,komercines "vienafrazės" dainos ir banalūs tekstai. Aš nesakau jog reik ignoruoti šiuolaikinę muziką.Jokiais būdais ne,bet nereikia atsigręžt nuo praeitų laikų kasdienybės.Dabartinis jaunimas net nesistengia gilintis į tai.
Buvo ne vienas atvejis(tiek man ,tiek bendraminčiams)jog,kai vykdavo kokie etnokultūriniai renginiai visi išsiruošiam lėkti į juos ,o pašaliniai(kuriems visiškai dzin ir jie eina GERT ar PŪSTI "žolės") nusispjauna ir pareiškia kad tos lietuvių liaudies dainos yra šūdas ir jos "neveža". Aš jiems atsakau- patikėk,veža, dar ir kai reikalas veža!:) (FOLKLORAS-angl.folk-liaudis,lore-išmintis)
Lietuvių folkloras yra ypatingas tuom,jog dainos melodingos,"turtingos" savo tekstais,kupinos jausmingumo. Lyrizmas- jausmų išsakymas-svarbiausias mūsų dainuojamosios tautos bruožas.Liaudies dainose nuostabūs pastovūs epitetai. Kurie sukelia daug emocijų,svajų,kartais liūdesio,kartais džiaugsmo "cinkelio".
Taigi neužmirškime,kad (pasak neatsimenu kokio žmogaus :DDD) "GYVENAME KULTŪROS GRIUVĖSIUOSE".


Laukinė ir jos "kaliega"( :DDD) Katrytė